28/5-09: Glass i stora lass

2009-05-28 @ 18:35:15
Hej hej hemskt mycket hej.

Skolar har bara barit väldigt skön. Började kl 8 för att ha italienska prov som jag gjorde klart på 40 minuter. Det är bra att SNUA gör rätt så enkla prov. Hade sen geografi Emma och Ulle redovisade om Tsunamis. Fick också se en videoklipp av ett par som hade var där nere när det hände. Det var hemskt att titta på, tänk på alla som dog där nere. Alla som förlorade sina närmaste. Det var någon som sa att det var en tjej som hade förlorat sin pappa när tsunamin hade kommit. Jag kan verkligen inte förstå hu hon känner sig, men om det skulle hänt mig så vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Jag menar, alla behöver en pappa, vad ska man göra om man förlorar sin pappa? Jag kan inte försetälla mig ett liv utan honom. Jag älskar min pappa så mycket och skulle inte vara någon speciell utan honom.
Pappa jag älskar dig, så försvinn aldrig från mig.

Man kanske inte kan jämföra det som har hänt henne med det som hände mig, men jag vet hur det käns på ett ungefär.

Det var en gång som jag faktiskt trodde att han var borta ut mitt liv, det var så hemsk.
Det började med att vi hade varit på Bakken och åkt massa karuseller och haft jätte kul med hela släkten, sen på kvällen så åkte vi först hem till Malin och Danne för att sitta och prata lite till innan vi ringde till morfar så han kunde komma och hämta oss, för både mamma och pappa hade druckit vars 2 öl hos Malin. Hela bilresan hem går hur bra som helst, och när vi ska gå av bilen så ser jag att pappa har sin hand över bröstet och hans hand var knuten och alledes vit. Jag går fram till honom och så sitter han där i framsätet, hans ögon är halv öppna, han reagerar inte när man ropar på honom, så vi alla står där och ruskar i honom men han reagerar forfarande inte, så jag tar upp mobilen och ringer 112. Jag berättar för dom att det är något som är fel med min pappa. Hon i telefonen frågar en rad med frågor, men jag blir nästan sur på henne för jag bill bara att någon skulle komma och kolla vad det som var fel med pappa, när jag svarade på den trejde frågan så lägger mobilen av. Så jag springer fram till Mhattias och ber om hans mobil, när han har fått upp den ut fickan så ser jag i ögonvrån att pappa har gått ut bilen och förstår inte vad som har hänt. Vi förklarar allt men han kommer inte ihåg något av det alls. När vi kommer in i huset så ringer dom upp oss och frågar var vi bor och sånt, men mamma sa att jag skulle säga till dom att inte komma för han "vaknade" igen och inget var fel på honom, han var helt normal.
Jag la på och satte mig i köket och började storböla, jag tänkte på den känslan jag fick när jag såg honom där i bilen och det kom inget svar från honom. Jag trodde att jag hade förlorat honom, men det hade jag inte så efter den kvällen/natten blir jag alltid orolig när vi åker bil och precis har kommit hem, att det ska hända samma sak, fast att denna gången så vaknar han inte.
Pappa jag älskar,älskar,älskar,älskar,älskar,älskar,älskar,älskar, dig <3


Nog om sånt här prat, det ryser i hela kroppen.

Om vi ska ta och skriva något glatt nu. Så passar det in att skriva att jag och Kajsa var på Maxi innan för att Kajsa skulle ha Ben&jerry's glass. Hon tog även med min glass som hade stått i hennes frys nu i 2 veckor. Efter det gick vi in på Kapphal och glodde lite grann, jag hittade en väska som jag köpte. Det är en sån väska som är bra att ha när man ska till Madison typ, och andra ställen med. Sen körde vi till standen för att äta glassen, vi hittade inte något bra ställe där det inte blåste så vi fick sätta oss vid en toa. Inte så värst mysigt, men bättre det än sand i glassen!
Efter glassen var uppäten och lite foto hade blivit tagna så gick vi ner till stranden och tog lite mer kort, men det var inte så kul för det blåste lite för mycket för min och Kajsas del. Efter 15 minuter där nere gick vi tillbaka till moppen och körde hem. 

När jag kom hem  fick jag börja med maten direkt, idag blir det köttfärslimpa, sås och potatis. Maten är strax klar så ska försöka att korta ner detta här nu, ska bara skriva lite om om morgondagen.
Ja i morgon då ska jag, Kajsa, Maria och Pernilla hem till Linn för att spela in filmen till geografin, den första filmen blev inte så bra, vi ska ha den till bloopers istället. Det kommer bli så kul att spela in den igen. Jag älskar mina vännen till tusen.

Detta blir slutet av inlägget för jag ska äta, ska bara lägga upp lite bilder :)

Väskan jag inköpte ( om man nu kan säga så? )

Mumma med Ben&Jerry's

Denhär skeden kostade fan 2 spänn! den borde varit gratis, det är en SKED I PLAST!

Här satt vi och åt vår goda glass, NaiZ

....

OJ OJ OJ vad det blåser....typ

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback