27/5-09: Mat á la Jessica

2009-05-27 @ 20:49:30
Hej
klockan är nu 20:21 och jag har verkligen inte pluggat klart, det känns sådär eftersom jag har prov i morgon. Med å andra sidan har jag fått in ganska så mycket saker som är viktiga att kunna tills i morgon, så jag är ändå rätt nöjd med mig själv, vi får hoppas att det går bra i morgon.  Skulle egentligen varit hemma hos Linn idag och fixat klart det sista av filmen som vi gör till geografin, men vi ändrade det tills i övermorgon istället, för Maria kunde inte idag och jag har prov att träna på. Vi började filma igår och det var verkligen sjukt kul att göra, helst när någon säger fel och alla knäcker sig. När vi var klara så kollade vi på den, och den var väl hyfsad bra, men vi ska ju göra om det på fredag och se om vi kan göra det ännu bättre. Jag tror nästan att vi kan det, för den vi gjorde igår blev alledes för lång, så vi ska korta ner på det nya försöket.

Skolan idag var ganska stressig, men samtidigt väldigt slapp. Det som var stressigt var att på rasten så skulle vi fixa till vårat skriftliga arbete till geografin, men det ville inte riktigt gå som vi ville. Vi visste inte hur vi skulle få en bra inledning, eller hur vi skulle göra med sammanfattningen eller slutsatsen, men vi fixade det till slut och det blev nog ganska bra iaf.
Kajsa har arbetet hemma hos sig och fixar så framsidan blir bra.
På matten lämnade vi in böckerna och GUUUUD vad skönt det kändes, ingen mer matte alls!
okej, det blir ju när vi börjar skolan igen, men det är ingen mer matte tills vi har sommarlov. Det äger ganska mycket. Istället så satt jag och Fillan o snackade lite, ritade lite grann i hennes block, man kanske inte ska säga ritade, det var mest kladd. Så blir det när man inte har något att göra på en matte lektion.
Datorkunskapen var och ganska chill, gjorde något med WORD, om man ville förbättra sitt betyg, men jag orkar inte hålla på med mera inlämningsuppgifter. Lämnde in PowerPoint arbetet också, är inte fult nöjd med det arbetet men nu är det försent att ändra det.

Det var dagen i skolan. När jag kom hem så gick jag en runda med älsklingen, sen fick jag bada honom för han ska iväg och piffa upp sig lite i morgon kl 8 på morgonen. Ska bli skönt att få bort all hans päls, det börjar bli lite varmt nu när vi är ute och går. Just nu ligger han bredvid mig och myser.
Jag älskar min vovve till tusen <3.  Jag kan säga allt till honom, det är kanske lite konstigt att prata med en hund fast å andra sidan är jag lite konstig också.
här är en bild på den ny badade, gosig och invirad i morgonrocken <3


Som vanligt var det jag som fick bestämma vilken mat det skulle bli idag, och jag kom verkligen inte på något så jag frågade Mhattias och han sa jag vet inte. Så jag ringer pappa och han svara samma jag vet inte. Jag tycker inte om frasen jag vet inte. Nu när det inte var någon som visste vad vi skulle äta så fick jag gå in på internet och kolla några olika pastarätter som var snabba att laga, och det blev pasta med bacon och svamp sås. Det blev ganska så gott. Pappa tyckte om det iaf, så då är det godkänt, Mhattias däremot tyckte inte om det så han fick göra köttbullar istället. Den dumma ungen, om han inte tyckte om det kunde han ju ha bestämt maten!


Blir man inte väldigt sugen på marängsviss när man ser denna bilden?
jag ska gå och göra det nu, och försätta med mitt italienska pluggande
Puss/ Jessica

Kommentarer
Postat av: Pillan

JO vart o köpte de ganska nyss :D Dock så vart de godare när jag stal från Kajsa xD haha. Kanske för att jag vräkt i mej en massa nu ;)



Jag blev massa sugen på de där nu :O

2009-05-27 @ 21:18:34
URL: http://pernillaoscarsson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback